Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem rasistou?

Taky se vám stalo, že jste byli označeni za rasistu? Pokud ano, tak myslím, že mohu hádat pouze jednou abych se trefil do souvislosti s kterou národnostní menšinou to bylo.

Romové na koupalištizdroj: qakal.bloguje. cz

K napsání tohoto článku mne přivedl jeden z kolegů bloggerů Patrik Banga (Jak to vidím já...). Ve svém článku má mnoho pravdy a já s ním souhlasím. Nicméně jsem si dovolil jednu věc, která je vůči Cikánům/Romům zakázána. Dovolil jsem si tvrdit, že za postoj "bílé většiny" si mohou sami.

A to jsem neměl. Hned se na mne v diskusi snesla sprška invektiv, přestože jsem argumentoval pouze svými osobními zkušenostmi. Vyrůstal jsem v době, kdy u nás nebyli Romové, ale Cikáni. Řekl bych, že s Cikány bylo daleko míň problémů než s Romy.

S Romy mám, bohužel, špatné životní zkušenosti. V životě jsem byl celkem čtyřikrát okraden. Třikrát se jednalo o Romy a jednou pachatel nebyl vypátrán. Jednou mi vykradli auto, přičemž jsem je viděl. Než jsem se stačil dovolat na policii, byli pryč. Podruhé, když jsem krátce jezdil s taxikem odvedli mou pozornost a vybrali mi celý obsah peněženky, kterou jem měl vedle sebe ve dveřích. Potřetí jsem je měl přímo v bytě, kde si je také policie přímo vyzvedla.

Čtvrtý případ jsem zažil před mnoha lety, kdy někdo vykradl celou šatnu od tanečních kursů, kde jsem tou dobou působil coby člen tanečního kroužku. Mou manželku se pokusil okrást jeden Rom v tramvaji. Nachytali jsme ho s rukou v kabelce, když měl přes ruku přehozenou bundu, tzv. šátro. Kamarádku zase přepadla skupina Romů na Hlavním nádraží, odtlačila ji do míst, kam nevidělo oko kamery a naprosto bez skrupulí prošacovala a okradla.

Kamarádka se obrátila na místní policii a dovedla hlídku přímo ke skupince. Hlídka skupince překontrolovala občanky a tím to bylo odbyté. Prý by je museli chytit přímo při činu. Vzhledem k tomu, že jsem byl několikrát svědkem jak "pracuje" skupina Romů při nástupu do tramvaje na Malostranské, aby následně pět cizinců zjistilo, že jsou o peněženky lehčí, pak jistě uznáte, že osobní zkušenost velí k tomu mít se před Romy na pozoru.

Nemám podobné zkušenosti ani s Ukrajinci, Vietnamci, Číňany nebo černochy. Je mi v podstatě úplně jedno, jakou má kdo barvu, zda je bílý, černý, hnědý nebo fialový s bledě modrými puntíky. Je mi jedno, jestli je člověk prostovlasý nebo má na hlavě turban. Přesto se neubráním naprosto přirozenému pudu sebezáchovy před skupinkou Romů. V ten okamžik si dvojnásob hlídám své osobní věci a je-li možnost, pak se skupince raději vyhnu nebo přejdu na druhý chodník.

Samozřejmě, že nejsou všichni Romové stejní, věřím tomu, že je mezi nimi spousta slušných, dobrých a šikovných lidí, několik jich je i mými kamarády. Bohužel, Romové si negativní image vybudovávali několik set let a nejde vše změnit jako mávnutím kouzelného proutku. Člověk snadněji vnímá negativní chování. Proto také je o Romech povědomí jako o řvoucích, nepracujících a věčně opilých individuích, která posílají děti za školu na čórku. Vždyť mezi mnoha Romy je stále zakořeněno přesvědčení, že okrást gádža není nic špatného.

Romové se potýkají s velkým množstvím problémů. Je mezi nimi velká nezaměstnanost, která však pramení z nedostatečného vzdělání. Kořenem těchto problémů je ale rodina, která své děti nevede k pořádku a k plnění školních povinností. Dlouhodobá nezaměstnanost je odkazuje na sociální dávky a vsadím se, že v republice nenajdete větší odborníky na různé dávky než právě Romy.

Je to začarovaný kruh, ale dokud Romové jako celek nepochopí, že jim nikdo nechce ubližovat, ale že je vše opravdu v jejich rukou (resp. v jejich přístupu ke vzdělání), pak se budou stále cítit ublíženi, budou nazývat většinovou společnost rasisty a "bílými sviněmi" a společnost na ně bude pohlížet s despektem. Je dobře že to začíná chápat stále víc Romů, protože mohou být pro ostatní vzorem. Jenže co by se mnozí namáhali, když jim stát dá peníze a nejsnadnější výdělek naleznou v cizí kapse.

Dovolím si ocitovat malý kousek ze tři roky starého článku Radka Bajgara v Reflexu, který pravděpodobně nejlépe vystihuje přístup Romů k současnému životu na Slovensku:
"Atmosféru v chýši ovládá zvídavá matka rodu. Vyprávěl jsem o levných dovozech z Asie, konečném množství příkopů a o tom, že jejich dávky jim nikdo nekrade, nýbrž že ostatní se jen rozhodli dát jim méně z toho, co vydělají. Měla doplňující dotazy a dlouze přemýšlela. Pak se zeptala: "Existujeme přece, my, Romové." "No jistě, že existujete." Nevěděl jsem přesně, kam míří. "Tak na nás vláda musí dostávat nějaké peníze." "Odkud?" "No dávky. Pro každého na světě jsou přece určeny nějaké dávky." "Myslíte, že všichni žijí z dávek?" "No a gadžové žijí líp, že si berou i část dávek, které jsou určeny pro nás." Konečně jsem pochopil, že romská ekonomická teorie o dávkách jako zdroji blahobytu má univerzální platnost a že celé to naše civilizační nedorozumění je zřejmě poměrně hodně hluboké."

Byl jsem za svůj život několikrát Romy (nikoli Cikány) označen za rasistu jen proto, že jsem chtěl, aby se chovali slušně a nehlásili se jen ke svým právům ale i povinnostem. Nesmýšlím-li na základě osobních zkušeností vůči někomu naivně a s dobrou vírou, že mám před sebou dobrého člověka, pak ano, asi jsem rasistou.  Já si ale myslím, že opatrnost vychází především z vlastních zkušeností a chovám-li se obezřetněji vůči jisté skupině, nemohu být rasistou, protože nevyzdvihuji jednu rasu nad druhou jen se mám o něco víc na pozoru.

Je mi jasné, že tento článek vyvolá velké množství negativních reakcí a ani karmu si tím nezvýším. Skutečnost je ale taková, že nemůžeme v rámci hyperkorektnosti přehlížet kriminální činy a loupeže jen proto, abychom nebyli nazýváni rasisty. Prý máme chápat jinakost Romů. K čertu s takovou jinakostí, je-li ta jinakost taková jaká je. Pokud se některým Romům nelíbí přístup rovného postavení před zákonem, tak vždyť je zde nikdo nedrží. Mohou s klidem odjet kamkoli, kde se budou mít lépe. Jen musí počítat s tím, že i tam po nich bude společnost vyžadovat práci, bude je trestat za loupeže a nebude jim vyplácet sociální dávky za laciné povalování.

 

Mé nejčtenější články za posledních 14 dní:

      1. Ze Zuzanina prdu pořádný průjem
      2. Řekni, Jirko, odkud prachy jsou
      3. Palladium - přepychový bazar
      4. Chobotnice ze 13. patra
      5. Čunkování, Paroubkování a Dalíkování

Všechny mé články naleznete zde.

Autor: Rudolf Polanecký | čtvrtek 1.11.2007 12:01 | karma článku: 46,26 | přečteno: 7837x
  • Další články autora

Rudolf Polanecký

Babišův čapí problém

Ministr financí Andrej Babiš má vážný problém. Jeho farma Čapí hnízdo je silně podezřelá z dotačního podvodu.

14.3.2016 v 10:35 | Karma: 37,12 | Přečteno: 1962x | Diskuse| Politika

Rudolf Polanecký

Pedofilní obohacení evropské kultury

Takzvaní sluníčkáři prohlašují, že příliv islámských migrantů znamená obohacení evropské kultury. Myslí to vážně, bohužel.

8.2.2016 v 11:17 | Karma: 43,41 | Přečteno: 3134x | Diskuse| Politika

Rudolf Polanecký

Prozření Angely Merkelové?

"Čekáme, že až skončí válka, vrátíte se domů," řekla německá kancléřka Angela Merkelová na adresu migrantů, kteří zaplavili Německo.

1.2.2016 v 11:00 | Karma: 42,14 | Přečteno: 2412x | Diskuse| Politika

Rudolf Polanecký

Sobotkovy maily podruhé

Hackeři zveřejnili další várku ukradených mailů ze schránky premiéra Sobotky. Znovu se ukazuje, že boj proti kvótám ze strany vlády byl jen naoko.

19.1.2016 v 9:30 | Karma: 42,89 | Přečteno: 1814x | Diskuse| Politika

Rudolf Polanecký

Zelená Simone Peter: Sexistická a rasistická obálka Focusu

Ostrá kritika s nařčením ze sexismu a rasismu padla na dvě přední německá periodika - Süddeutsche Zeitung a Focus.

14.1.2016 v 9:30 | Karma: 39,47 | Přečteno: 764x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Omezí dávky i povolení. Litva a Polsko pomohou Kyjevu s vracením branců

25. dubna 2024  18:12

Litva hodlá pomáhat ukrajinským úřadům s navracením ukrajinských mužů v branném věku. Ve čtvrtek to...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

  • Počet článků 1257
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4346x
Obyčejný, pravicově smýšlející téměř padesátník s mírně nadprůměrným platem, zajímající se o politiku a spoustu dalšího, zkrátka jeden z mnoha.


@RudolfPolanecky
Soukromé blogové stránky
Rudolf Polanecký

Mé články najdete také na:
www.pravybreh.cz
Servery přebírající mé články:
www.neviditelnypes.cz
www.eportal.cz
www.ceskamedia.cz
www.ostrava-online.cz
www.moravskyjih.breclav.cz
FB skupina: Jsem pro postavení komunistů mimo zákon